söndag 19 januari 2014

På min designvägg

Först ska man välja tyg...den här gången var det lätt. Mina Kaffe Fassett har legat länge nog och samlat damm, nu var det deras tur.
Sen är det bara börja skära..eller klippa i det här fallet. Svängda former är inte så lätt att åstadkomma med skärkniven.

När man gjort några rutor är det dags att hänga upp den på designväggen.....hm...det är då man upptäcker saker och ting.
Som att vissa rutor inte alls passar in...måste nog göra två nya i den ljusa cirkeln...eller vad tycker du? 
En annan liten kattkille som också hänger på min designvägg. Ett frihandsbroderi som jag gjorde när jag gick en slöjdkurs på universitetet. Men trots att många år gått har jag ännu inte kommit på vad jag ska göra med honom. Den riktiga kissen, Bill, är min lilla sommarrymmare. Varje sommar vandrar han iväg och blir ofta borta flera månader till min stora sorg. Då tänker jag alltid att jag måste göra något fint av mitt broderi...men så kommer han tillbaka och kissebroderiet får hänga kvar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar