onsdag 1 januari 2014

Julhelgens andra ufo!


Mitt mål att göra färdigt de tre projekten som legat utspridda i mitt syrum går stadigt framåt! Nummer två blev julgåtan som jag började på i december. Det var på http://mreteveian.blogspot.se/ som julgåtan presenterades och var uppdelad på fyra olika delar. Det är så roligt att sy kviltmysterier då man inte vet hur det hela ska bli och man kan bara sy lite i taget. Det är så spännande tycker jag. Dock är det lite svårt att bestämma tyger och färger när man inte vet vad slutprodukten ska bli. På den här löparen skulle det kanske varit grönt istället för beige som jag valde...men jag ska erkänna att Mrete sa att det skulle vara grönt med....men de andra tygerna ville inte ha med grönt och jag visste ju inte att det skulle bli blommor... Men på det hela taget är jag nöjd med slutprodukten och glad att den blev klar, min första kvilt år 2014!

2 kommentarer:

  1. Se där! En fin löpare! Jag tycker valet av tyg blev bra, inte hade jag heller tagit grönt med de andra! Grönt ville inte!

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Oj, vad du hinner med !
    Vi ses snart!
    Hälsar Louise

    SvaraRadera