måndag 6 januari 2014

Mitt slott är klart!

Mitt tredje och sista ufo för den här gången blev Ula Lenz BOM 2013 Slottet. Jag hoppade inte på den här förrän i oktober, tror jag, men då laddade jag hem alla månadsblock som kommit ut. De sydde jag snabbt men sedan kom jag av mig. Oktober och November är så tunga månader tycker jag. Jag blir så trött och det blir mest bara att orka med jobbet och sedan blir det soffläge. Tur att julen kommer då när det är som mörkast, då man får vila och hämta nya krafter. Den här julen har jag verkligen vilat och bara slösat energi i syrummet. 
Vägen upp till slottet är kantad av små vårblommor
Vårvindarna viner kring slottets tinnar och torn
En liten slottskatt kikar ut genom ett av slottets fönster

Nu är de tre ufon som jag bestämt mig för att färdigställa klara och jag ser fram  mot nya projekt i vår. Windig ways ligger först på agendan och jag har bestämt mig för att använda min underbara hög med Kaffe Fassett till det projektet!



3 kommentarer:

  1. Jag har börjat klippa Winding Ways, och redan gjort första misstaget! Suck! Vafför ska de va på detta viset???
    Slottet ser ut som i Sagan om Rapunsel! Underbart! Så fin kviltning du gjort på den!

    SvaraRadera
  2. Men åh, ett riktigt sagoslott! Jättefint!
    Kramar Ullis

    SvaraRadera