söndag 30 december 2012

Tossor

Det här är mina nya bästa kompisar! I alla fall när jag fryser om fötterna för de är så oerhört varma och sköna! Jag stickade ett par före jul som jag tovade på julaftonsmorgon, la på ett element och hoppades kunna ha dem på till kvällen. Men så kom mamma på besök och fick syn på dem och blev så förtjust att hon genast fick dem som extra julklapp. Det var bara att sticka ett nytt par till mig själv. Nu har jag köpt garn och tänker sticka fler par att ha till frusna gäster...eller så finner de säkert snabbt nya förtjusta ägare.

6 kommentarer:

  1. Jag har ett par liknande, och de är så otroligt sköna, flitigt använda nu när det varit så kallt!

    SvaraRadera
  2. SÅ fina de blev i rosa! Visst är de skoj att göra!
    Ha de gott!
    Louise

    SvaraRadera
  3. De ser goa ut, tycker jag. Stickar Du på "fri hand" eller har Du ett givet mönster att gå efter? Undrar en mycket ringrostig stickerska.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Jag har ett mönster från Sandnes garn, men det är väldigt enkelt. Det ser skojigt ut innan man tovar dem i tvättmaskinen,jättestora! Men sen när man tvättat dem så blir de helt lagom.

    SvaraRadera
  5. Tack. Kanske något jag får forska i?

    Dollandesign

    SvaraRadera
  6. Beskrivning finns att ladda ner gratis på sticknet.se, de har också garnet, fritidsgarn, om man vill beställa. De är enkla, snabba och roliga att göra!

    SvaraRadera