måndag 31 december 2012

Liams quillow

Så här årets sista flämtande minuter fick jag äntligen klart två "ufon" till! Liams quillow som jag började med i höstas. Ett försök att omsätta en del gamla tyger från min hylla. Planen just nu är att hinna göra ett var till mina tre barnbarn innan de fyller år men jag får se om jag hinner med det. Tygerna är hämtade från min "blå" period..tänk hur man ändrar sig, nu är det mer åt lila eller....ja det finns ju så många underbara färger och tyger..

Ett annat "ufo" som har väntat på att bli monterat ända sen vi var i Örnsköldsvik för två år sen. En vikt kimono.

6 kommentarer:

  1. Liam kommer att bli glad! Blått är så lugnt och fint!
    Ja, tänk hur man har olika perioder med färger som liksom pockar på en. Det är nästan omöjligt att använda andra än den man för tillfället är såld på.
    Men ibland kan det kännas som en stor utmaning att bara ta sig i kragen och gå helt utanför bekvämlighetszonen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och då kan det hända spännande saker, ramar befriar ibland!

      Radera
  2. Det var en härlig kombination av blåa tyger Du har använt Dig av i detta arbetet, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Härligt slut på det gamla året!! Att få UFO´n klara är en sån skön känsla. Snygg Quillow, ser ut att vara en glad kille som fått den!

    SvaraRadera
  4. Å vad du har varit duktig! Är helt säker på att småttingarna kommer att få sina filtar =)
    Kan du ta med mönster på tofflorna nästa onsdag eller skicka via "snigelposten"?
    Förresten, kören kan du behöva som en avstressande faktor... =)
    AnnaK

    SvaraRadera
  5. Tack, snälla AnnaK! Just nu är det lite stiltje i mitt syrum och minsta lilla fyller år 2:a april, men jag hoppas få lite tid över, så mycket att läsa till kursen jag börjat, kan knappt tro det är kvartsfart på den. Jag kan tyvärr inte komma på onsdag men mönstret på tossorna finns att ladda ner på www.sandnesgarn.no

    SvaraRadera