onsdag 28 november 2012

Småväskor

Ni som följt min blogg kommer kanske ihåg när jag och min dotter besökte Quilterian i höstas. Medan jag valde tyger hann min dotter med att läsa fem kapitel i sin medhavda bok, sen tog det henne fem sekunder att välja ett tyg till ett Ipod-fodral hon ville ha. Väl hemkomna blev tygerna liggande ett tag i mitt syrum för att mogna men nu är det äntligen gjort! Valde ett mönster som finns i Fat Quarter nr 2, 2010. Ett superbra mönster som blir till flera små eller några större väskor, allt utifrån tyg och fantasi. Man lägger ihop två tyger med vadd emellan, ca 30*110, kviltar och skär sen bitar lagomt stora till väskorna man vill ha. Dragkedja på metervara är ett måste till detta. Vips har hon två pennfodral, en sminkväska, ett mobilfodral samt det efterlängtade Ipodfodralet! Julklappstips kanske?

1 kommentar:

  1. Häftiga väskor i olika storlekar som Du har sytt. Det var ett bra tips från Dig! Den tidningen får jag leta fram och kika närmare på.

    Dollandesign

    SvaraRadera