torsdag 8 november 2012

En löpare till...

En tygpacke är egentligen väldigt dryg... Nu har jag sytt två dukar av de fina rosabruna tygerna jag köpte hos Brita och det finns ännu kvar tyger! Det räcker nog inte till någon mer löpare men kanske något tallriksunderlägg eller några muggmattor.
Jag kämpar på med min frihandskviltning! Det blir lite ojämnt resultat men jag tänker att ju mer jag kämpar på desto bättre blir jag på det! ...hoppas jag...
Nu längtar jag efter min symaskin som är på rep...Min gamla sköter sig bra, men den har så kort friarm och jag måste hålla på och byta pressarfot och hållare varje gång jag ska frihandskvilta och jag har blivit så bortskämd med min Huskvarna Viking 875 kvilt, som är som gjord för jobbet!

3 kommentarer:

  1. Det var ett kul mönster Du har sytt Din löpare i, tycker jag. Rutor i olika varianter är ju trevligt. Det är fina tyger som Du har använt.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Populära tyger det där, jag vet minsann fler som äger såna!

    SvaraRadera
  3. Rutor är aldrig fel det håller jag med om...och tygerna...ja det var fler som fallit för dem upptäckte jag i onsdags! :)

    SvaraRadera