måndag 7 september 2009

Komigånggympa...

Började dagen med Tyra på den vanliga rundan. Bättre väder idag, men i morse lyste gatlyktorna fortfarande när jag kom ut. Det är inget fel med det, det är bara det att det innebär att snart är det mörkt på morgnarna när jag ska ut och gå och en tredjedel av min runda har ingen beslysning. I flera veckor har jag tänkt hitta en annan runda om är lagomt lång att hinna med innan jag ska på jobbet, men det har inte blivit av. Så i takt med att mörkret faller blir det mer och mer angeläget. Men i helgen, då ska jag ut och testgå.. jag lovar.

Alldelens nyss kom jag hem från "Komigånggympan". Jag testar runt på de olika passen som finns att välja på. Förra gången var det STEP... Jag slet som ett djur, skuttade planlöst omkring och försökte få mina fötter att fatta vad inte ens min hjärna förstod. Men jag överlevde och jag föll inte, fast det var oerhört nära ett par gånger. Träningsvärken plågade mig nästan en hel vecka efteråt. Så ikväll tänkte jag mig något som skulle ligga närmare min kapacitet...Komigånggympa... Men i sanningens namn så var det nog lite mindre krävande än jag faktiskt klarar av. Jag blev svettig och nog kändes det lite, men inte var det mycket mer. Men jag tänker att man kan kombinera det med något mer utmanande en annan kväll. Mitt nästa test blir nog arobics eller cirkelgympa... vad nu det är...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar