fredag 18 september 2009

Måste, borde, skulle vilja...

Hur gör man för att finna tid för det man vill göra? Livet verkar vara fullt av "måsten" följt av "borden" medan "skulleviljan" tappert försöker hänga med. Vad gör man då? Jo man kämpar med "måstena", en och annan "borde" och sedan klämmer man med våld in några "skulleviljan". Det helar resulterar i att mycket blir halvdant eller ogjort och det gäller alla tre. Hur prioritera? Om man bara gör det "rätta" så blir det inte så mycket glädje kvar i livet. Gör man bara det man blir glad av och har lust med, ja då rasar skellettet ihop som håller det hela uppe liksom. Då blir man inte glad i alla fall... Det blir nog att kämpa vidare...
Snart är det kyrkoval. Såklart ska jag gå och rösta, om inte så bara för att jag kan, jag äger rätten! Gå du också, det är viktigt.
Hur går det med min träning och viktnedgång då? Ja inte ett gram lättare blev jag förra veckan, suck! Fast jag promenerade och gick på gympa en kväll. Måste vara nåt med maten... Måste dra in på nåt... måste måste...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar