söndag 18 januari 2015

En kursväska!

En kursväska har jag länge tänkt göra men av någon anledning så har jag inte kommit mig för. Nästa helg ska jag på kurs igen i Piteå och höll på att plocka ihop tyger och prylar till den. Men då dök bristen på kursväska upp igen. Då tänkte jag att nu ska det ske! Utsidan är ett många år gammalt ufo som legat och mognat tillsammans med andra udda rutor och annat smått och gott. Detta kviltade jag ihop med dukvadd och insida och sydde ihop till en enkel men funktionell väska. Jag utgick från en lämplig skärmatta för att få en bra storlek på den. Det är inga fickor på eller i den. Istället tänker jag sy en sån där praktisk Bionic Gear Bag. Mönstret är inköpt så det är bara att sätta igång.

1 kommentar:

  1. Det blev ju en jättefin kursväska, ibland måste man bara sätta ner foten och fixa behovet av en lämpligt stor väska. Ska bli spännande att se din Bionic Gear Bag så småningom! Kram

    SvaraRadera