söndag 23 februari 2014

Hjärtan på tråd

Det känns som om jag inte fått något gjort i mytt syrum sen i julas då jag fick massor med ufon klara! Men faktum är att jag har toppen till mitt Winding ways med Kaffe fassettyger klart, det ska bara till ett bakstycke och lite kviltning på den. Bilder på det kommer när jag har den helt färdig. Idag blev också min vepa, Hjärtan på tråd, klar. Mera lila som synes! Nu ska jag försöka städa lite i mitt syrum, det har en tendens att röra till sig därinne hela tiden. Tygbuntar och mönster och fiffiga manicker överallt som skulle borda vara där de har sin plats.

5 kommentarer:

  1. Hei.Nydelig og stilful løper,som du minner meg på:Slik en har eg og lyst å sy,men det er det å komme igang med alt eg vil sy.Eg har en tedens til å starte på for mange ting samtidig,og alt blir liggende,for det var noe annet som fristet.Ha en fin uke Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det för mig också! Det finns så mycket som lockar och som man vill göra...Jag brukar försöka då och då att säga till mig själv att jag inte får börja på något nytt innan något annat är klart. Men huvudsaken är väl att man har roligt! Ha det gott!

      Radera
  2. Åh, så vacker Din vepa med "hjärtan på tråd" blev!
    Visst är det ett mönster som var kul att arbeta med?
    Jag har sytt en löpare av det mönstret, delvis också i lila, som jag visade på min blogg den femtonde i denna månad.

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var verkligen ett skojigt mönster att jobba med! Jag såg din löpare också, tyvärr tittar jag mest och är lite dålig på att kommentera...Ska försöka bättra mig! Tack för din kommentar! <3

      Radera
  3. Så fin den blev! Jag är igång med en jag också!

    SvaraRadera