lördag 8 september 2012

Sommarduk



Som avslutning på vårterminen fick vi ett tyg och en utmaning inför sommaren. Den tygbiten vi fick skulle kombineras med max fyra andra tyger i övrigt fick vi fria tyglar att sy vad vi ville. Det var mycket spännande att se vad de andra hade sytt av sin bit eftersom det blir så olika utifrån våra personligheter. Jag fick direkt lust att sy en duk och plockade raskt fram några tyger som passade. Sen sydde jag glatt och fyllde på med nya tyger utifrån mönstret...när den var klar läste jag av en händelse lappen som följde med utmaningen och insåg att jag överskridit tygvalet....men nåja, det gick bra ändå! Det är lätt att svepas med av skaparlusten när man är i full gång med ett projekt!

4 kommentarer:

  1. Härlig sommarduk Du sytt. Jag tycker att den är läcker i färgkombinationen som Du har valt. Visst är det ett roligt mönster att sy? Precis det mönstret på flätlöpare sydde jag förra veckan. Och det är så roligt att se hur det kan bli i en annan färgställning än vad man själv valt.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tycker också att det var ett roligt mönster att sy! Lite annorlunda, enkelt men med raffinerat slutresultat! Det var roligt att se vad de andra gjort av samma sorts tyg, men som du säger så är det väldigt roligt att se hur annorlunda en duk blir i andra tyger!

    SvaraRadera
  3. Snyggaste dukarna som nånsin sytts, av det roliga sommartyget, tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Det tycker jag också! Det blir verkligen en kullerbytta i huvudet ibland när man får ett tyg som man själv inte skulle ha valt, man blir tvungen tänka i nya banor.

    SvaraRadera