söndag 16 september 2012

Fem sekunder eller fem kapitel?

Ja jag vet...jag skulle ju inte köpa mer tyger....men jag råkade få syn på dessa mysiga tyger på Quilterians hemsida och av en händelse skulle jag ner till Storheden i går..... De är helt bedårande och passar så bra till ett dukmönster jag har...någonstans....kan inte hitta det just nu, men det är här i syrummet...är jag säker på...
Min dotter gjorde mig sällskap på shoppingturen och när jag berättade att vi skulle förbi Britas en liten snabbsväng så hämtade hon en bok att ha att läsa medan jag handlade!! Brita skrattade och funderade på att fotografera henne där hon satt och läste i ett hörn. Som om det skulle ta så lång tid att bara välja lite tyg?!?! Vilka insinuationer! Bara några kapitel senare var jag klar och när jag skulle betala kom hon på att hon behövde ett fodral till sin I-pad och gick raka vägen till lilahyllan, valde bland tygerna i säkert fem sekunder...hmf!! Ja ja...men följ med henne till en bokaffär så får ni se...där tar det minsann inte fem sekunder!! Gissa vem som ska få äran att sy Ipadfodralet?

2 kommentarer:

  1. Haha, några kapitel senare....
    Vilka godingar du hittat. Jag känner att det kliar i någon nerv....

    SvaraRadera
  2. Ja du, jag tror jag tar med en kvilt nästa gång jag följer henne till en bokhandel...då kan jag sitta i ett hörn och handkvilta medan jag väntar..fast i och för sig gillar jag också böcker!

    SvaraRadera