lördag 30 april 2011

Små stunder och supersmå tygbitar

Ibland är jag sugen på att sätta mig och sy men orkar inte ta tag i något RIKTIGT, då brukar jag ibland sy små hjärtan, stjärnor eller andra former av det allra minsta tygbitar. Det var i ett Quiltmagasin (nr.3/08) jag läste om denna roliga idé. Minsta tygbit kommer till användning på detta vis. Resultatet kan fästas på väskor, som laglappar eller som dekoration på lapptäcken, det är bara fantasin som sätter gränser.





Min quillow gör små framsteg varje vecka och det är bäst så eftersom det inte är länge tills min dotter ska få den. Själva toppen är klar och idag sydde jag en ram till kudden och den blev så fin med sina små söta kvadrater. Nu ska det hela "bara" monteras ihop och sedan kviltas. Det är verkligen bra med en deadline för att saker ska bli gjorda! Ibland sätter jag upp mål för mig själv, t.ex att jag måste sy fyra rutor innan jag får lov att avsluta för dagen. Då tvingar jag mig själv lite när jag börjar tröttna och vill gå och göra annat.

1 kommentar: