tisdag 8 mars 2011

Litet hus med broderi...

Börjat med en liten välkomstbonad att ha i min lilla hall. Små hus har alltid fascinerat mig och jag har många mönster på sådana liggande. Men det här är snart klart och ska få följa på kviltträff i morgon. Jag måste erkänna att det är lite jobbigt att släpa med symaskinen till våra träffar om det inte är en kurs eller så inplanerad. Helst vill jag bara ha något som jag syr på förhand, fållar eller så.



Det här mönstret är helt underbart tycker jag! Snart, vilken dag som helst, så ska jag ta itu med det och sy den allra mysigaste lilla by med alla de små husen som står där så tätt tillsammans. Mönstret har varit i min ägo ett par år och jag tar fram det om och om igen, men det tycks mig svårt att komma igång. Tygerna finns och ligger bara där och väntar så jag vet inte riktigt vad det är som gör att det inte blir av..men snart, vilken dag som helst så!






Men innan dess så har jag väl som de flesta andra några ufon liggande. Prio ett har babytäcket som är nålat och bara väntar på kviltning..lilla babyn kommer nästa månad så jag har inte så mycket tid att spela på.
I hörnskåpet ligger det som ska bli en quillow till min dotter när hon tar sitt körkort i sommar.I sista numret av Fat Quarter fanns ett så fint broderi som passar perfekt: Kör inte fortare än att skyddsänglarna hinner med! Täcket som ska vara i kudden är Mysteriekvilten som man fann sista delen till samma nummer, no. 1, 2011 av Fat Quarter.  Alla delar är klara utom mittenrutan.

1 kommentar:

  1. Symaskiner är tunga, jag håller med! Men det är ju bara skönt att få lite handsömnad gjord, så det tar jag också gärna med.
    Vad fina hus det blir, jag ska följa upp detta!

    SvaraRadera