lördag 19 mars 2011

Äntligen klart!

Nu är revyperioden över och det gör att jag helt plötsligt har en massa fritid över. Det är så himla skönt att vakna på lördagsmorgon och veta att jag har en hel oförbrukad helg framför mig. Fast jag måste erkänna att jag redan saknar mina revykompisar och att stå på scenen och ge allt för publiken. Det är så otroligt roligt så det kan inte med ord beskrivas!

Men som sagt har jag nu en massa fritid att slösa och det är inte svårt att hitta saker att göra. Mitt första projekt blev babytäcket.. Den lilla babyn behagade komma en hel månad för tidigt så jag har tagit mig i kragen och äntligen gjort den klar. Disappearing ninepatch med frihandskviltade hjärtan och stjärnor! Det blev ett täcke med hjärtan för kärlek, stjärnor för lycka, ugglor för klokhet och små lamm för sköna drömmar. Inte så dumt att få tror jag. Den lilla familjen ska bara få landa lite hemma innan jag överlämnar den lilla gåvan.

Mitt andra projekt är att sätta igång med vårstädningen, mitt hem har varit sorligt försummat under träningsperioden med det tänker jag ta igen nu och möblerar om, skurar och putsar fönster så dammet yr!

1 kommentar:

  1. Tänk att de där små liven alltid ska bestämma själva, t.o.m. när de ska födas. Även om det är i tidigaste laget.
    Täcket är supergulligt.
    Jag tror jag ska sy några barntäcken så jag får använda gulliga tyger också.

    SvaraRadera