torsdag 8 april 2010

Frestelser

Ni som försöker gå ner i vikt vet hur många frestelser det finns och hur många anledningar till att falla för dem!
Ibland är det något så enkelt som att jag inte ids fixa något annat än pastan som familjen lagat till och äter den fast jag inte tänkt göra det mer. Det är ju inte bara viktnedgången som sabbas då utan även min mage. Det där med gluten har jag ju upptäckt att jag mår bäst om jag undviker det. Men det är så jobbigt när jag kommer hem trött och hungrig att tänka ut någonting annat att äta. Men jag borde skärpa mig. Idag åt jag dessutom en bit winsorkaka på jobbet. Skit också, det gjorde jag igår med dessutom. Men det är efteråt med det nu, det är bara ta nya friska tag. Det som är positivt är däremot att jag gick en rejäl runda i morse, 4km närmare bestämt. DET är jag mycket nöjd med! Kram till mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar