tisdag 9 september 2014

Det börjar röra på sig i syrummet!


Det har varit stört omöjligt att få någonting gjort, hela denna varma sommar, i mitt älskade syrum. Det har varit så varmt att inspirationen brändes bort tror jag. Dessutom har jag rustat lite hemma, som vanligt när jag har semester...Det blev två altaner samt tapeter och golv i tv-rummet, köket och hallen. Härligt och roligt att få det gjort, men det skulle nog vara bra att vila lite när man har semester, eller hur? Fast...när ska man då få sådant gjort? 

Min sygrupp, Kanonkviltarna har äntligen startat upp och vi har börjat sy på många nya projekt. Själv håller jag på med en slags, Smulspårskvilt. Den är lite wonkey , men jag gillar den. Den får mig att tänka på ljusen i en mörk stad. Nu ska den sättas ihop och kviltas så är den klar! Kviltningen i smulspår är så rolig. Jag använder den då och då i andra projekt. Mitt senaste är en shoppingväska som mamma beställt till en vännina. Den är också precis klar.


3 kommentarer:

  1. Ska bli kul att se ditt "Smulspår" färdigt! Visst blir det bra med den typen av kviltning och väskan blev jättefin! Kram

    SvaraRadera
  2. Kanonsnyggt skulle jag vilja säga! Svart är jättefint till smulorna! Och väskan är fin också! Hoppas väninnan blir glad!

    SvaraRadera
  3. Åh! så fina alster! Själv får jag ingenting gjort! Vi ses imorgon!

    SvaraRadera