fredag 29 november 2013

Julstrumpor

På kvällen när jag borde sova brukar jag ligga i sängen och titta i mönstertidningar av olika slag. En del av dem har jag tittat igenom massor med gånger och satt små minneslappar här och där med avsikt att sy något fint jag sett. Nästa gång jag bläddrar dit förstår jag inte alls vad jag såg i just det mönstret, men ofta är det som en kär bekant som jag så gärna skulle vilja sy. Nu är ju tiden i syrummet begränsad så det blir att bläddra vidare, kanske nästa gång brukar jag tänka. För någon vecka sedan hittade jag en sådan kväll dessa söta julstrumpor i Fat Quarter nr.4, 2011. Nu med julen framför dörren passade det ju utmärkt så idag blev det deras tur och minneslappen från just den sidan kunde tas bort.

3 kommentarer:

  1. Väldigt söta julstrumpor!
    Jag "kan riktigt" se Dig när Du bläddrar i mönstertidningar och lägger minneslappar vid en del mönster. Just detta är ju en trevlig del i "lappteknikintresset", tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Härliga julstrumpor! jag har ett liknande system som du, med lappar i mängd. Men det är allt en omöjlig uppgift att försöka hinna mer än en bråkdel av det jag vill.

    SvaraRadera