måndag 17 juni 2013

Kubväska


I sommar flyttar mitt yngsta och sista hemmavarande barn till egen lägenhet. Verkligen vemodigt måste jag säga... Men som tröst och förströelse har jag tänkt flytta om mina rum...ja inte själva rummen utan innehållet. Det innebär att jag får ett mycket större syrum och kan kanske äntligen få lite ordning! Jag längtar så efter att få sätta igång med tapeter och färg! Nu undrar ni säkert vilka färger jag har valt på mina tapeter...Undra inte mer...det blir ungefär som den nya Kubväskan som jag sytt: lila, grått och vitt! Det kommer att bli så snyggt! Väskan är inte så dum heller, oerhört rymlig och fin modell.
Mönstret finns i MyQuilt 02/2013. Jag gillar verkligen den mönstertidningen, den är ganska dyr, men den har hög kvalitet och många fina mönster.
/

5 kommentarer:

  1. Hei!Nydelig og praktisk,passe stor veske du har sydd!My Quilt er et flott blad,dog om det er mange veskemønster i det!Ja,eg spøker også om å ta vår datters soverom til syrom,selv om eg har en flott hule på loftet,men det er skråtak,så da sier det seg selv om plassen.Ville protester!Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvaraRadera
  2. Ja, jag håller med Dig om att lila, grått och vitt är fina färger tillsammans. Väskan Du sytt ser både fin och rymlig ut. Den mönstertidningen verkar spännande, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Snygg väska i härliga "Kattisfärger"!

    SvaraRadera
  4. Tack för besöket på min blogg. Härliga färger och modell på Din väska. Fint foto med penceerna och väskan Ha en trevlig midsommar.
    Tror Du skulle få fler besökare om Du inte hade det att man måste skriva orden innan man publicerar. Jag brukar inte kommentera sådana ibland är det oläsligt och irriternande.
    MARIANNE

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset Marianne! Det där med att man måste tyda ordet hade jag inte ens tänkt på att det kunde vara ett hinder trots att jag själv inte gillar det så mycket på andra bloggar. Önskar dig också en härlig midsommar!
    / Katarina

    SvaraRadera