söndag 7 april 2013

Solen lyser men ett nytt lapptäcke håller ändå på att ta form.

Solen lyser så varmt och skönt ute, i alla fall om man sitter i lä. Nätterna är bitande kalla och tar tillbaka nästan allt vårjobb som solen gjort under dagen. Men det är lite bra för jag hoppas vi hinner med en skotertur till nästa helg innan föret far. Har haft så stor lust och energi i syrummet också i helgen. Ett Superstrata täcke håller på att ta form. Alla rutorna är klara och nu ska jag börja lägga ut dem på bästa sätt. Så jätteroligt men med många skär och symoment. Passade på att skära av en bit av fingertoppen också när jag ändå var i farten. Hips vips så var det gjort! Men jag måste säga att jag tror det var första gången jag lyckats med det under alla mina år som skärknivsanvändare så någon gång måste man väl göra det. Hoppas bara det räcker med en gång....
En gosig tovad kattbädd fick jag också klar i helgen. Restgarnsstumpar och eget påhittat mönster. Ska bli kul att se om katterna gillar den, bara den får torka först!

Må den sköna vårsolen värma dig! 

3 kommentarer:

  1. Vilket underbart kviltjobb du håller på med! Jag gillar färgvalet skarpt! Du får visa och berätta på onsdag!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det underbara färger! Det är en gammal servett som har jag sparat med just dessa färger på som inspirerat mig. Dessutom är ju lila aldrig fel!

      Radera
  2. Detta var ett spännande mönster som Du håller på att sy, tycker jag. Blev förtjust i Ditt färgval!

    Dollandesign

    SvaraRadera