torsdag 24 november 2011

505 utvärdering

Jag lovade att pröva och utvärdera limsprayen 505 som jag köpte på Quilterian tidigare i år. Man sprayar på ett tunt lager på varje del och sedan lägger man samman delarna slätt och fint. Det är där det tixiga ligger....Man kan ta lös om och om igen för att laga till och släta ut hur många gånger som helst och ibland blir det många gånger, helst om man gör ett större täcke. Men när man väl är nöjd så sitter det superfint ihop och man behöver inte nåla med en enda nål!! Jag har prövat det nu på både mindre arbeten och på det rosa täcket ni ser  på bilden och det har fungerat suveränt. Om man har en kviltvägg där man kan hänga upp delarna, spraya och fästa samman så blir det säkert ännu mer optimalt. Man kan , har jag hört, spraya och lägga ihop och låta det ligga ett år och ändå går det att dra isär lika lätt som tidigare! Det fastnar aldrig permanent och försvinner sedan när man tvättar täcket. Det här är en produkt som har kommit för att stanna i mitt syrum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar