söndag 16 oktober 2011

Syaskar

Min höst i syrummet har dominerats av arbetet med dessa två syaskar. De har vållat mig en hel del huvudbry och tagit massor av tid att göra men nu är de äntligen klara, ska bara sy nåldynor till dem också.
Men lite mer har jag ändå hunnit med t.ex en flipflopduk. Den var ett beställningsjobb som inte blev som jag tänkt mig utan alldeles för kort. Den skulle blivit minst 150 cm men det uppnådde den inte. Så nu har jag börjat på ännu en i lite andra tyger som garanterat ska bli nog lång. Det är en god vän som beställt den och hon är så förväntansfull att jag får så väldig prestationsångest, men det ska nog bli bra tillslut. Min sonhustru försäkrade att den här var helt lagomt lång till hennes bord så nu har den hamnat där hos henne.

2 kommentarer:

  1. Så fina de är på bilderna, och löparen är ju jätteläcker. Ses på onsdag!

    SvaraRadera
  2. Ja det blir så fint när man har rätt bakgrund när man ska föreviga sina alster. Vi ses nästa onsdag, den 26:e alltså!

    SvaraRadera