torsdag 22 september 2011

Hösten är här!

Ett säkert hösttecken är att jag börjar längta efter att tända ljus och "boa" in mig inför den stundande kalla vintern. Jag tycker det är så roligt att göra ett fint höstarrangemang till min bro att njuta av ända till snön kommer och täcker över allt.
Det känns också helt ok att tillbringa lediga, regniga stunder i syrummet. Just nu är jag mest inne på att gjöra klart lite ufon som svävar omkring där inne i röran. Jag mår bäst när det är lite ordnat omkring mig men ibland är det inte så lätt. Dessutom har en god vän till mig beställt en flip-flopduk så den ska jag ta itu med i helgen.
Senaste färdiga projekten är dessa två "Gömmor" som Päivi Wahlström har gjort mönstret till. Testade att frihandskvilta på den gröna och det var så kul och det blev fint också. Mönster till sådant finns  på The Free Motion Quilting Project

2 kommentarer:

  1. Hujedamig sådant väder vi har! Men, som du säger, tur att man kan sy iaf. Tyvärr är det mest stiltje här. Söker mer inspirtion.

    SvaraRadera
  2. Men vad snyggt, oj vad du är duktig!

    SvaraRadera