tisdag 23 augusti 2011

Sensommar i syrummet

Mitt balipops-projekt får mig att tänka på hösten med sina gröna och orange färger. Av en rulle med balipops, en bit mörkgrönt och ett höstgult baksidestyg fick jag ut en quillow, två kuddar och en höstduk. Min quillowtopp kan beskådas i ett tidigare
blogginlägg annars är den den största kudden på bilden. Mönstret till duken är mitt eget påhitt. Det blev flera bitar över när jag skar till delarna till täcket och de kombinerade jag ihop med de remsor som blev över av det gröna. Det känns kul att jag faktiskt själv hittat på hur den skulle bli. När det kommer till själva kviltningen av mina projekt, framför allt de stora kviltarna, så får jag ångest. Det är så svårt att inte få bubblor, rynkor och veck där de inte ska vara! Nu har jag köpt in limspray för att se om det gör susen. Jag testade på höstsduken och det gick helt strålande lätt att kvilta den. Alla lager låg som klistrade! ;)) Det ska jag köra med fortsättningsvis också. Tyvärr gick inte det att göra med Quillowen då den ska vändsys och resultatet blev därefter också...jag är inte nöjd kan man säga! Men mitt lilla barnbarns myskvilt ska limmas och då får vi se hur det blir. Det får bli min egen lilla konsumettest av limsprayen 505 inköpt på Quilterian.

1 kommentar:

  1. Jaa, jag vet hur nordens svårt det är att frihandskvilta. Aldrig tycker man att det är helt perfekt. Men jag bestämmer oftast att nu får det duga. Dina balisaker är så jättefina, och så roliga mönster det blir med det batikfärgade! Vi ses snart igen!

    SvaraRadera