söndag 29 maj 2011

Sommarblommor

Sommarens första blombukett är plockad och står så fint på mitt köksbord. Det känns så härligt som om det vore sommarlov snart. Tyvärr har man bara några semesterveckor att vara ledig och inte hela sommaren som när man var barn och gick i skolan. Men sommaren är härlig på jobbet också, inga galonisar eller overaller att dra på    alla barn.

Jag har inhandlat en ny trädgårdsbok idag. Det är så kul att läsa om växternas härdighet, blomningsperioder och solbehov. Sen blir det ju inte alltid lika prunkande som det ser ut i böckerna av någon konstig anledning. Men att planera och drömma om härligheten är nästan det bästa av allt.

1 kommentar:

  1. Så mysigt du gjort riktigt somrigt! Tror vi har likadana vita stolar. Jag har fått ärva min mors grupp som jag målat om för tio år sedan helt i vitt/målat över det guldiga vilket inte var så populärt..

    SvaraRadera