torsdag 20 januari 2011

Revy eller lapptäcken...det är frågan!

Håller på att få härdsmälta...varför måste man sova? Tänk så många timmar till ingen nytta! Jag vill sy mitt babytäcke, niorutorna är sydda och skurna och ligger i en frestande hög på mitt sybord. Men kostym och rekvisitaförteckningarna ligger och väntar på att bli renskrivna. Dessutom stirrar mitt manus mig uppfordrande i ögonen...Nå? tänker du läsa på dina repliker eller inte? ska du stå där på premiären och göra bort dig för att du inte gjort din hemläxa, va? Det är i alla fall vad den tycks säga mig. Jobbet är också lite i vägen, måste planera gympan inför våren och alla inspirerande aktiviteter jag ska ha med femåringarna. Allt detta tycker jag är roligt... men det kräver minst 35 timmar varje dag. I alla fall om man ska ta i beräkningen att man har ett hem, fyra barn, två barnbarn och en åldrad mamma som förlorat både sin sambo och två av sina systrar, tvingats sälja  sitt hem och flytta från landet till stan och allt detta på bara ett år.
Nåja, vad är en bal på slottet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar